RSS
POWERED BY
LoxBlog.Com
<-PollItems->
خبرنامه وب سایت: آمار وب سایت:
|
ولي مطالب و گفته هاي زيادي در اين باب شده اما در خصوص حقيقت وجودي ولي تناقضهايي وجود دارد اين مهم كه اولين و آخرين ولي فقط خداست و وقتي كه خدا ولي كسي مي شود شكي نيست كه همو برايش كفايت خواهد كرد ، اما از طرفي اوليائي از جنس بشر هم داريم كه بواسطه ارتباطشان با خداوند اطاعت از آنها را بر ما سفارش كرده اند مثل پيامبران آنهم فقط بخاطر روشنگريهايي كه در راه رسيدن به كمال دارند و راههايي كه خداوند به آنها نشان داده است تا بواسطه آن راهها ما هم با حفاظ خداوندي به ملكوت عوالم و غيب به خواست خداوند راه پيدا كنيم . آنچه كه مهم است تشخيص ولي بودن است كه ولي حقيقي كيست ؟ جواب خيلي راحت است از آنجائيكه بهترين ولي براي هر كس خدا هست پس ولايت بشري هم بايد سرچشمه اي از خداوند داشته باشد او كسي بايد باشد خدايي؛يعني عادل باشد ، عالم باشد ، دانشمند به علوم اديان و عامل به آنها باشد ، آمر به وحدت(ايجاد وحدت و همدلي بين همه انسانها)و ناهي از هر گونه تفرقه افكني(شرك) باشد ، نظرات او فقط براي يكتاپرستي و حفظ حقوق ديگران و بيت المال باشد ، در مقام قضاوت همه انسانها را با هر نظر و ديني كه دارند به مساوات ببيند ، از اظهار نظر سليقه اي،قومي،نژادي،قبيله اي،تك مذهبي پرهيز نمايد،عامل هدايت براي همه انسانها با هر عقيده و ديني يا مذهبي كه دارند باشد،اگر در حكومت بخصوص واليان امور او ايجاد فساد به هر نحوي(چه اخلاقي و چه مالي و ...)بنمايند و قاطعانه در ساماندهي و كيفر مجرمان عمل ننمايد نمي شود به عنوان ولي او را پذيرفت بلكه به عنوان يك ولي سفيه ويا ولي نا حق بر مردم سزاوار مقام ولايت نيست از مهمترين مشخصه هاي ولي ارتباط روحي اوست يعني اينكه مردم روحاني بودن او را با روح و روانشان درك كنند نه اينكه او خود را بعنوان ولي در اذهان مردم تلقين نمايد ، آنهايي كه دوست دارند خدايي بشوند روح معنوي او را درك ميكنند و آنهايي كه با شرّ همگونند از او فاصله مي گيرند يعني هر دو گروه روح اورا درك كرده اند هر چند ولي به جهت روح خدايي كه دارد سعي در به راه آوردن آنها هم مي كند و دست از هدايتشان بر نمي دارد ،بُعد ظلم ستيزي ولي از هر بُعد ديگري اهميت بيشتري دارد چون مردم از ظلم نفرت دارند و باني هر دگرگوني در هر سرزميني همان ظلم و بي عدالتي بوده است . محكمه ولي خدا محكمه عدل خداوندي است محمكه اي است كه حقّ شير خوار و پير مرد و پير زن و يا هر ناتوان بي دستگيري حتي بر مصلحت كل آن سرزمين ارجحيت دارد به همين خاطر گفته اند " نجات يك نفر نجات يك جامعه است و بر عكس " . پس ولي يا ولايت كلمه اي نيست كه آن را با تلقين و يا به زور و قدرت و يا با ايجاد عوامل رواني و يا داخل كردن به عنوان قوانين شرعي و عرفي يا حكومتي در پيشاني عقيده مردم حك كرد ؛ ولي روحاني تنها به لباس روحاني پوشيدن ، كلمات الهي گفتن ، ظاهر عابد داشتن و ... نيست ، كسي كه ولي روحاني هست مردم ارتباط روح او را با خدا و خودشان درك مي كنند كلامش دلنشين و با نفوذ است ... ادامه دارد نظرات شما عزیزان: A brief explanation of the unity of existence, the originality of existence, and even fixed object وحدت وجود جبر و اختيار معماي حل نشده فلاسفه و علما فلسفه حجاب عصر آخر الزمان حلقه انا لله و انّا اليه راجعون عالم ذر حلال و حرام آخرت قُرْبَةً اِلَي الله، راه نزديك شدن به خدا حجاب شعور و ظرف شعور نيروهاي مثبت و منفي قرآن ناطق و قرآن نوشتاري آزادي محرّم قرباني مشتاقي و محتاجي نظام برده داري نوين ابراهيم و دين حنيف براي خدا |
ارديبهشت 1401 2
آذر 1400 9 تير 1399 4 آذر 1398 9 خرداد 1398 3 بهمن 1397 11 آبان 1395 8 آذر 1394 9 آبان 1394 8 اسفند 1393 12 آذر 1393 9 آبان 1393 8 شهريور 1393 6 تير 1393 4 ارديبهشت 1393 2 فروردين 1393 1 اسفند 1392 12 بهمن 1392 11 دی 1392 10 آبان 1392 8 مهر 1392 7 تير 1392 4 فروردين 1392 1 اسفند 1391 12 بهمن 1391 11 دی 1391 10 آذر 1391 9 مهر 1391 7 شهريور 1391 6 مرداد 1391 5 تير 1391 4 خرداد 1391 3 ارديبهشت 1391 2 فروردين 1391 1 اسفند 1390 12 بهمن 1390 11 دی 1390 10 آبان 1390 8 مهر 1390 7 شهريور 1390 6 |