RSS
POWERED BY
LoxBlog.Com
<-PollItems->
خبرنامه وب سایت: آمار وب سایت:
|
آخرت پيش از اين مطلبي با عنوان "قيامت" در اين صفحات آمده است، ولي مطلب اين پُست با عنوان "آخرت" هست كه با قيامت فرق دارد، خوب معلوم است كه انتهاي هر كاري معناي آخر و آخرت دارد مثل اين ضرب المثل كه مي گويد جوجه را آخر پاييز مي شمارند، حالا اين آخرت كه البته در اديان مختلف از آن نام برده شده و پايان زندگي بشر است، چه مفهومي دارد؟ لازم است كه مثالي در اين مورد بزنيم. فرض كنيد انساني شروع به تحصيل مي كند، دوره ايتدايي، راهنمايي، متوسطة، دانشگاه و ....، به نظر شما تحصيلات، پاياني دارد؟ اگر از معناي ظاهري خواسته باشيم ببينيم، بله براي كسي كه هدفش ديپلم باشد، به محض پايان دوره متوسطه به آخر كار مي رسد و آخرت براي تحصيلات او فرا رسيده است، اما براي همكلاسيهاي او كه قصد ادامه تحصيل دارند آخرتي در كار نيست و آخرت آنها مدارك و مدارج بالاتر است. يك دانشمند پس از اخذ بالاترين مدرك علمي از موسسات علمي و پژوهشي باز هم به دنبال تحصيل علم، ايراد نظريه و تئوري و ... است، هر چند ايشان از نظر اخذ مدارك اشباع شده است اما به جهت گسترش علم و كشف و كسب علوم و تجربه و شناخت به دنبال آن هست و اگر شخصي از ايشان سؤال كند كه به آخر علم و دانش رسيدي؟ خواهد گفت كه اصلاً. آنچه كه من دارم قطره اي از اقيانوس بيكران آگاهي است. پس آخرت اين دانشمند پاياني نخواهد داشت. حال اگر مجموعه انسانها را در نظر بگيريم كه بصورت امّت و نفس واحد به آخرتي بايد برسند، به قطعيت مي توان گفت كه آخرت پايانِ آني نداشته و ندارد، بلكه بصورت ظاهري براي هر انساني با توجه به بينشي كه دارد به يك آخرتي خواهد رسيد. پس هر چقدر بينش و نگرش ما به آخرت عميق تر باشد رسيدن به آن هم طولاني تر خواهد بود. به اين معني كه ما انسانها فنا ناپذير هستيم چون اصالت وجود ما روح خداوند است و روح خداوند فنا ناپذير است . ادامه دارد ...... نظرات شما عزیزان: A brief explanation of the unity of existence, the originality of existence, and even fixed object وحدت وجود جبر و اختيار معماي حل نشده فلاسفه و علما فلسفه حجاب عصر آخر الزمان حلقه انا لله و انّا اليه راجعون عالم ذر حلال و حرام آخرت قُرْبَةً اِلَي الله، راه نزديك شدن به خدا حجاب شعور و ظرف شعور نيروهاي مثبت و منفي قرآن ناطق و قرآن نوشتاري آزادي محرّم قرباني مشتاقي و محتاجي نظام برده داري نوين ابراهيم و دين حنيف براي خدا |
ارديبهشت 1401 2
آذر 1400 9 تير 1399 4 آذر 1398 9 خرداد 1398 3 بهمن 1397 11 آبان 1395 8 آذر 1394 9 آبان 1394 8 اسفند 1393 12 آذر 1393 9 آبان 1393 8 شهريور 1393 6 تير 1393 4 ارديبهشت 1393 2 فروردين 1393 1 اسفند 1392 12 بهمن 1392 11 دی 1392 10 آبان 1392 8 مهر 1392 7 تير 1392 4 فروردين 1392 1 اسفند 1391 12 بهمن 1391 11 دی 1391 10 آذر 1391 9 مهر 1391 7 شهريور 1391 6 مرداد 1391 5 تير 1391 4 خرداد 1391 3 ارديبهشت 1391 2 فروردين 1391 1 اسفند 1390 12 بهمن 1390 11 دی 1390 10 آبان 1390 8 مهر 1390 7 شهريور 1390 6 |